BERUNTUNGLAH ANDA JIKA ARTIKEL INI SAMPAI DI TANGAN ANDA !!!" Rematik, D4rah Tinggi, Bisul, Ngilu Sendi, Sakit Perut Hingga Kulit Melepuh Bisa Di Sembuhkan Bila Anda Meraciknya Menjadi Obat, Berikut Caranya.."Yuk Guys Di Share".(( SEMOGA BERMANFAAT ))

Tumbuhan ini seringkali kita jumpai dihalaman rumah, sesungguhnya tumbuhan ini mempunyai banyak manfaat untuk tubuh kita, di ambil oleh SukaSaya. com dari sosmed lie lin malaysia itu info dari tumbuhan ini.

Tumbuhan tropika semusim ini mudah dijumpai dikawasan-kawasan yang agak lembab dan agak terlindung dari cahaya matahari. Juga dikenali dengan nama saintifiknya Pepperomia pellucida. Meskipun ia mudah dijumpai namun sedikit yang tahu khasiatnya.

Herba ini tumbuh menegak dengan ketinggian dapat menjangkau satu kaki (25-30 cm). Batangnya dari jenis berair apabila patah airnya berwarna hijau muda. Daunnya berbentuk seperti daun sirih dan baunnya juga nyaris sama.

Daunnya agak bersinar dibahagian atas dan agak kelabu dibahagian bawah. Buahnya bulat, demikian kecil dan berbentuk bujur dan waktu buahnya masak berwarnah hijau muda dan coklat, mempunyai sari minyak jika dibuat. Meskipun ia tidak peroleh perhatian di Malaysia namun dinegara tidak tropika seperti eropah, tumbuhan ini dan benihnya dijual lewat langkah komersial. Ia menjadikan sayur dan salad.

Manfaat :

Bila di buat juice yang fresh dapat menyembuhkan jangkitan pada mata, batuk, kes4kitan pund! kenc! ng dan turunkan tekanan d4rah tinggi

Daunnya mempunyai kandungan bahan antibakteria yang dapat menyembuhkan penyakit kulit seperti bisul, jerawat dan kulit melepuh.

Tumbuhan ini bisa digunakan buat perlindungan athritis dan rheumatik selain itu tumbuhan ini bisa berguna jadi ngilu sendi dan sakit perut.

Cairan dari batangnya juga digunakan untuk menyembuhkan demam dan sakit kepala.
Nah itu manfaat ketupang air yang seringkali kita temui. semoga bermanfaat.

Subscribe to receive free email updates: